Vi ønsker dere hjertelig velkommen til Sjusjøen og til Rustad Hotel & Fjellstue. Det er vår intensjon at Rustad Hotel og Fjellstue skal kunne tilby en boform med høy standard og komfort i et avslappet og uformelt miljø.

Selv om vi mener vi har gjort hva vi kan for at deres opphold hos oss skal bli så vellykket som mulig, så er det ikke til å unngå at vi likevel kan ha oversett enkelte ting. Eller det kan være særskilte ønsker dere har. Kanskje er det også noe som skjer galt etter at dere er kommet og vi trodde alt var i orden.

Disse tingene vil vi gjerne få sjansen til å rette på før de blir til irritasjon for dere. Fortell oss, og vi skal gjøre hva vi kan for at dere skal reise herifra som en fornøyd gjest! Samtidig kan dette hjelpe oss i arbeidet med en stadig forbedring av vårt tilbud.

Vi på Rustad Hotel og Fjellstue ønsker å gi dere en best mulig matopplevelse.

Vi ber dere derfor på forhånd opplyse oss om alle allergier og dietter vi skal ta hensyn til. Selv om all mat som serveres kan dokumenteres, er det du som gjest som selv er ansvarlig for at vårt kjøkken har fått tilstrekkelig med opplysninger for å kunne servere mat som er tilrettelagt for deg.

Sjusjøen kan by på mange spennende aktiviteter, både sommer og vinter. Informasjon om de forskjellige aktivitetene finner du her:

https://www.rustadhotel.no/aktiviteter/

Vi ønsker deg et riktig godt opphold.

Hjertelig velkommen!

Med vennlig hilsen
Familien Rustad

Informasjon

SPISETIDER

  • Frokost kl 08.00–10.00
  • Lunsj kl 13.30–15.00 (vinter)
  • Middag kl 18.30

Vi ber Dem høfligst å være presis til måltidene.
Dagens middagsmeny står oppført i resepsjonen fra kl 15.00. Sesongens meny finnes her:

https://www.rustadhotel.no/mat-og-drikke/mat-drikke/

RESEPSJONEN

Åpen daglig fra kl 08.00–23.00. Om dere er ute etter kl 23.00, vennligst gi beskjed i resepsjonen, da vil dere få med nøkkel. Vårt resepsjonspersonale vil kunne stå til tjeneste med salg av diverse kioskvarer, suvenirer og gaver, yte turistservice og ellers være behjelpelig på beste måte.

Vi har et godt utvalg av mineralvann, øl, vin og drinker til salgs i resepsjonen.

Vinutvalget og dagens meny finner du i resepsjonen og i buffeten. Vi hjelper gjerne med å finne vinen som passer best for dere.

Medbrakte drikkevarer er ikke tillatt å medbringe i hotellets spisesal eller felles oppholdsrom.

DEPONERING

Hotellet overtar ansvaret kun for penger og verdisaker som er deponert i hotellets safe mot kvittering.

AVREISE

Våre gjester anmodes om å forlate værelset innen kl 11.00.

SAUNA

Hotellets to saunaer er om vinteren tent hver dag fra kl 16.00–18.00. Utenom denne perioden kan de startes opp, mot et tillegg. Spør i resepsjon om nærmere info.

TØRKEROM

Tørkerom finner du i samme etasje som saunaen og står fritt til disposisjon for våre gjester. Strykejern og hårtørrer kan lånes i resepsjonen.

GJENGLEMTE GJENSTANDER

Gjenglemte gjenstander vil bli oppbevart i en måned etter avreisedato. Dersom man ønsker ettersending av gjenglemte gjenstander må porto dekkes av mottaker. Vi tar ikke ansvar for at ting ikke kommer frem etter at vi har sendt gjenstanden med posten. Etter en måned vil gjenstandene ellers bli gitt til veldedige formål.

RØYKFRIE HOTELLER, HYTTER OG RESTAURANTER

Alle våre rom, hytter og stuer er røykfrie. Vennligst røyk utendørs.
Skulle det likevel røykes innendørs vil vi måtte foreta fullstendig rengjøring og rensing av rommet.
For dette vil vi belaste deres regning med kr 3000,-.
På grunn av brannfaren vennligst ikke heng tøy over lamper og panelovner.

Det er ikke tillatt å gå innendørs med piggsko.

TV KANALER

  • 1 NRK1 (norsk/norwegian)
  • 2 NRK2 (norsk/norwegian)
  • 3 NRK3 (norsk/norwegian)
  • 4 TV2 (norsk/norwegian)
  • 5 TV2 Nyhetskanalen (norsk/norwegian)
  • 6 TV2 Zebra (norsk/norwegian)
  • 7 TV Norge (norsk/norwegian)
  • 8 TV3 (norsk/norwegian)
  • 9 TV3+ (norsk/norwegian)
  • 10 Eurosport
  • 11 Sky News (engelsk/english)
  • 12 BBC World News (engelsk/english)
  • 13 DR1 (dansk/danish)
  • 14 DR2 (dansk/danish)
  • 15 TV2 (dansk/danish)
  • 16 TV2 News (dansk/danish)
  • 17 TV2 Sport (dansk/danish)
  • 19 ZDF (tysk/german)
  • 20 VOX (norsk/norwegian)
  • 21 BVN (nederlandsk/dutch)
  • 22 NRK P1 (norsk radio/norwegian radio)
  • 23 NRK P2 (norsk radio/norwegian radio)
  • 24 NRK P3 (norsk radio/norwegian radio)
  • 25 P4 Digital (norsk radio/norwegian radio)

WIFI

«Rustad_Hotell»
Passord: rustadgjest

SKIUTMERKELSER

For våre vintergjester på Rustad Hotel og Fjellstue tilbyr vi utmerkelser for oppnådde antall kilometer i løpet av en uke. Distansekort for utfylling fås ved henvendelse i resepsjonen.

For å kunne motta en slik utmerkelse må man ha oppnådd minst:

  • BRONSEMEDALJE: 50 km
  • SØLVMEDALJE: 125 km
  • GULLMEDALJE: 200 km

Distansene gjelder pr. opphold.

Videre vil man etter oppnådde:

  • 3 bronsemedaljer motta sølvmedalje
  • 3 sølvmedaljer motta gullmedalje
  • 3 gullmedaljer motta Rustad-statuetten

Våre yngre gjester som fyller ut sitt distansekort og ikke når kravet for medalje vil bli belønnet med diplom, uansett antall tilbakelagte kilometer.

Vi ønsker våre gjester riktig god tur!

MIJØSERTIFISERT

Vi er miljøsertifisert med Green Key.

Rustad Hotel og Fjellstue er tildelt den internasjonale miljøsertifiseringen Green Key. Som gjest hos oss bidrar du til å ta vare på miljøet, uten at dette går på bekostning av din opplevelse eller komfort under oppholdet.

Green Key sertifiseringen tildeles virksomheter som oppfyller strenge kriterier til miljø og bærekraft. Noen av våre tiltak inkluderer:

  • bruk av miljømerkede rengjøringsprodukter
  • energisparing ved kontroll av temperatur og ventilasjon
  • kildesortering og resirkulering av avfall
  • servering av kortreist, økologisk, og/eller Fairtrade-merket mat.

VIL DU HJELPE OSS?

Vi håper at du vil hjelpe oss å redusere vår miljøbelastning, vennligst:

  • Kildesorter avfallet ditt – sett flasker og papir/aviser ved siden av søppelspannet.
  • Skru av lys, elektronisk utstyr og trekk ut ladere når du ikke er på rommet
  • Drikk vann fra vasken. Det er trygt, godt og gratis.
  • Bruk håndklær flere ganger – heng opp de du vil bruke igjen. Legg på gulvet de du ønsker å få byttet.
  • Reis med miljøvennlige transportmidler når mulig, f.eks kollektivtransport, eller sykkel

Du kan lese mer om vårt miljøarbeid her:

https://www.rustadhotel.no/rustad-hotell/miljosertifisert-green-key/